szkolenie dwudniowe (2 x 8 godzin w godz. 9 -16)

Uczestnik szkolenia pozyska wiedzę z zakresu rozliczania projektów EFS, w tym dokumentowania kosztów; posiądzie wiedzę z zakresu kwalifikowalności kosztów uczestników projektu, w tym innych form angażowania personelu, poprawnego dokumentowania personelu w projekcie; ponadto posiądzie praktyczne umiejętności związane z sporządzaniem, weryfikacją wniosku o płatność, czynnościami dot. wypłat i rozliczania transz.

Wszyscy uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe oraz przez 3 miesiące od zakończenia szkolenia będą mieli możliwość skorzystania z bezpłatnych konsultacji mailowych z prowadzącym szkolenie ekspertem.

Cel szkolenia

  • zapoznanie uczestników z zasadami rozliczania projektów UE;
  • przedstawienie zasad konstruowania i rozliczania budżetu;
  • przedstawienie aktualnego stanu prawnego dot. wytycznych kwalifikowalności wydatków;
  • przygotowanie do sporządzania wniosków o płatność i monitorowania sytuacji finansowej projektu

Adresaci

  • osoby dokonujące rozliczeń projektów unijnych;
  • pracownicy jednostek realizujących projekt;
  • pozostali pracownicy mający do czynienia z projektami unijnymi

Program

Moduł I.

Podstawy prawne, wprowadzenie.

  1. Podstawy prawne, najważniejsze pojęcia i definicje dot.:
    1. kwalifikowalności wydatków w ramach EFS;
    2. opracowania wniosku o dofinansowanie;
    3. opracowania zakresu rzeczowego projektu;
    4. realizacji i rozliczania końcowego projektu;
    5. udzielania zamówień publicznych w ramach projektu;
    6. zarządzania i sprawozdawczości w ramach projektu.

Moduł II.

Najczęściej popełniane błędy w zakresie kwalifikowalności wydatków

  1. Ramy czasowe kwalifikowalności.
  2. Ocena zgodności wydatku [przepisy prawa, PO, SZOOP].
  3. Zgodność z realizacją celów projektu.
  4. Zgodność z innymi warunkami uznania go za wydatek kwalifikowalny np. kwoty ryczałtowe.
  5. Uzasadnienie i metody oszacowania.

Moduł III.

Najczęściej popełniane błędy w zakresie opracowania wniosku

  1. Zgodność projektu z właściwym celem szczegółowym.
  2. Grupy docelowe.
  3. Opis projektu.
  4. Sposób realizacji projektu oraz potencjał i doświadczenie wnioskodawcy i partnerów.
  5. Nazwa zadania – wskaźnik realizacji celu.
  6. Zasada równości szans i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

Moduł IV-VII.

Najczęściej popełniane błędy w zakresie:

  1. opracowania zakresu rzeczowego;
  2. realizacji i rozliczania końcowego projektu;
  3. udzielania zamówień publicznych w ramach projektu;
  4. zarządzania i sprawozdawczości w ramach projektu.

Moduł VIII.

Zasady monitorowania postępu rzeczowego w projekcie.

  1. Typologia wskaźników:
    1. wskaźniki rezultatu (strategicznego);
    2. wskaźniki produktu;
    3. wspólne wskaźniki produktu;
    4. wskaźniki kluczowe;
    5. wskaźniki kluczowe produktu;
    6. wskaźniki kluczowe rezultatu bezpośredniego oraz wskaźniki produktu specyficzne dla programu.
  2. Zasady dotyczące doboru i pomiaru wskaźników – wartość bazowa i docelowa – opis, miejsce – znaczenie – przykłady błędów.

Prowadzący

Absolwenci czołowych polskich uczelni ekonomicznych (Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego); audytorzy wewnętrzni posiadający certyfikaty Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej. Trenerzy oraz wykładowcy akademiccy m.in. z obszarów: zamówienia publiczne, zasady kwalifikowalności wydatków w projektach unijnych, podatku VAT, rozliczeń projektów unijnych - w tym za pośrednictwem systemu SL2014. Kontrolerzy i audytorzy projektów unijnych. Eksperci ministerialni, Urzędów Marszałkowskich i WUP-ów. Eksperci z wieloletnim doświadczeniem w ocenie wniosków w takich instytucjach jak b. Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, PARP, NCBiR i Urzędy Marszałkowskie.

Opłaty

Cena szkolenia wynosi 1200 zł + VAT (23%)

Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu (dwa dni), materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, dwa lunche, certyfikat uczestnictwa, 3-miesięczne konsultacje z ekspertem drogą e-mailową.

Warunki uczestnictwa

  • Wysłanie zgłoszenia
  • Po otrzymaniu zgłoszenia organizator szkolenia (Polsko-Kazachstańska Izba Handlowo-Przemysłowa) prześle do Uczestnika potwierdzenie wpisania na listę wstępną szkolenia wraz z podaniem danych do przelewu.
  • Dokonanie przelewu na konto oznacza wpisanie na listę uczestników szkolenia. Wpłaty są przyjmowane w przedziale czasowym do 5 dni przed terminem szkolenia. Po zaksięgowaniu wpłaty otrzymają Państwo potwierdzenie wpisania na listę szkoleniową.
  • Maksymalna liczba uczestników to 30 osób. Minimalna liczba uczestników to 10 osób.
  • O uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Warunkiem realizacji szkolenia jest zebranie minimalnej liczby uczestników. Informacje o potwierdzeniu lub odwołaniu danego szkolenia wysyłane są drogą mailową na 5 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia.
  • W razie odwołania szkolenia lub wpływu wpłaty za szkolenie po zamknięciu listy nastąpi zwrot wpłaconej kwoty w terminie 7 dni.
  • W przypadku rezygnacji ze szkolenia z winy uczestnika (na mniej niż 7 dni przed planowanym terminem) jest on zobowiązany do wpłacenia 50% ustalonej ceny za szkolenie.
  • Jeżeli uczestnicy szkolenia są pracownikami jednej firmy, za drugą i kolejną osobę przysługuje rabat w wysokości 25% ceny szkolenia